Admissió i Matrícula curs 2020-2021
Per a poder realitzar un cicle formatiu, primer has de sol·licitar l'Admissió en les dates fixades per la Conselleria, i posteriorment, si eres admés, formalitzar la matrícula en el període establit.
A continuació tens el procediment explicat, ja que enguany es farà de manera electrònica.
FP Bàsica | G. Mitjà i G. Superior | FP Bàsica 2a oport | |
Presentació Sol·licituds Admissió | del 17 al 25 de juny | del 17 al 25 de juny | de l'1 al 7 de set |
Presentació requisit acadèmic | fins al 3 de juliol | fins al 14 de juliol | |
Publicació Llistes Provisionals | 13 de juliol |
20 de juliol |
9 set |
Reclamacions | del 13 al 15 de juliol |
del 20 al 22 de juliol |
del 9 a l'11 set |
Publicació Llistes Definitives | 21 de juliol |
29 juliol |
14 set |
Matrícula | del 22 al 28 de juliol |
de l'1 al 9 de setembre | del 15 al 17 set |
Admissió (preinscripció) per al curs 2020-2021
Qui ha de sol·licitar Admissió?
- Tots els alumnes nous que desitgen realitzar estudis en el curs 2020-2021.
- Els alumnes del Centre que canvien de cicle.
- Tots els alumnes de Semipresencial.
- Els alumnes que es presenten a la Prova d'Accés hauran també de realitzar la sol·licitud d'admissió al Cicle en el qual desitgen matricular-se.
Qui no sol·licite l'Admissió en les dates assenyalades a continuació, no podrà després matricular-se, llevat que queden places vacants al setembre. Per a matricular-se és imprescindible realitzar abans l'Admissió.
Després de realitzar l'Admissió, la Conselleria d'Educació traurà els llistats d'admesos. Els alumnes admesos hauran de formalitzar la matrícula en les dates que s'indiquen (del 22 al 28 de juliol en FP Bàsica, de l'1 al 9 de setembre en Grau Mitjà i Superior, i del 15 al 17 de setembre en FP Bàsica de segona oportunitat) amb cita prèvia.
Com sol·licitar l'Admissió?
Es tramitarà de manera electrònica, per a evitar tràmits presencials,
del 17 al 25 de juny per a FP Bàsica, G. Mitjà i G. Superior
de l'1 al 7 de setembre per a FP Bàsica de segona oportunitat
Els qui no disposen de mitjans electrònics, o els qui únicament disposen com a document d'identificació el passaport o un altre document acceptat en el procediment d'admissió diferent al DNI o NIE, hauran d'acudir a qualsevol centre docent que impartisca aquests ensenyaments per a realitzar la sol·licitud. Si necessites acudir al nostre centre cal demana cita prèvia. Si tens algun dubte, telefona'ns al 96 245 78 15, o escriu-nos a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la..
Junt a la sol·licitud d'admissió, emplenaràs una declaració responsable que substitueix a la documentació que has de presentar per a acreditar les circumstàncies al·legades per a la teua baremació.
Informació de com s'accedeix a Cicles. Ací pots consultar com es reparteixen les places en funció de la via d'accés (batxillerat, prova d'accés, ESO, Universitat, grau mitjà, etc.)
En este enllaç pots consultar les notes de tall per a entrar en cada cicle l'any passat (no suposa que enguany siguen les mateixes notes), perquè comproves per quina via d'accés et pot interessar accedir, en cas que pugues accedir per més d'una.
Informació sobre Admissió 2020-21 (Informació d'ajuda relativa al procés d'Admissió)
Accés a l'Ordre que regula el procéso d'admissió
Accés a la Resolució que estableix el calendari d'admissió
Procediment per a sol·licitar l'Admissió
- Accedir a la web telematricula.es
del 17 al 25 de juny (FP Bàsica, G. Mitjà i G. Superior)
de l'1 al 7 de setembre (FP Bàsica de segona oportunitat)
- Obtindre la 'Clau d'Admissió'. Has d'introduir les dades que se citen a continuació (si el sol·licitant és menor d'edat, s'introduiran les dades del pare, mare o tutor legal)
- Si tens DNI, has d'introduir el número de DNI del sol·licitant + el Número de Suport (IDESP en els models antics) (és un codi de 9 lletres i números que hi ha en el DNI) + Data de naiximent de la persona sol·licitant + marcar la casella de l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior + una adreça de correu electrònic.
- Si tens NIE, targeta d'estrangers o permís de residència, has d'introduir el número del NIE + Número de suport (identificat com IXESP en els models antics de NIE) + Data de naixement + marcar la casella de l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior + una adreça de correu electrònic..
- Si tens certificat de registre de ciutadania de la Unió Europea, introduiràs el número del NIE + Número del certificat precedit per la lletra C + Data de naixement + marcar la casella de l'acceptació de comprovació del Ministeri de l'Interior + una adreça de correu electrònic.
- Si només tens passaport, o no tens accés a mitjans electrònics hauràs d'acudir al centre per a realitzar la sol·licitud. En cas d'acudir al nostre centre has de demanar cita prèvia.
A continuació la Conselleria t'enviarà la clau d'accés al correu electrònic que has especificat. Aquesta clau consta d'un identificador i una contrasenya.. Esta “clau d'admissió” haurà de ser conservada per a presentar reclamació, si fora necessari.
- Una vegada obtinguda la Clau d'admissió, en la mateixa web telematrícula.es accediràs a l'apartat 'Procés d'Admissió', triant els estudis que vols sol·licitar (només estaran actius aqueixos enllaços del 17 al 25 de juny, o de l'1 al 7 de setembre per a FP Bàsica de segona oportunitat).
- Emplena el model de sol·licitud (només pots emplenar una sol·licitud per cada tipus d'ensenyament: presencial, semipresencial), indicant les següents dades:
- Identificació de l'alumne o alumna per a el/la que se sol·licita plaça.
- Identificació de la persona sol·licitant. Figurarà com a signant de la sol·licitud l'alumne/a sol·licitant i en el cas d'els/les menors d'edat, serà la mare/pare, tutor/a o persona que els representa legalment.
- Circumstàncies al·legades per la persona sol·licitant per al procés d'admissió.
- Nivell educatiu sol·licitat
- Declaració responsable que les circumstàncies al·legades s'ajusten a la realitat. Aquesta declaració substitueix a l'aportació de la documentació acreditativa de les circumstàncies al·legades. Després de la publicació dels llistats provisionals i definitius, la direcció dels centres i la Inspecció d'Educació estan facultats per a recaptar de les persones sol·licitants la documentació que estimen precisa per a la justificació de les circumstàncies al·legades. La falsedat en les dades declarades, o no prou acreditats, donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud.
- Centres sol·licitats, fins a un màxim de cinc, ordenats segons criteri de preferència, en el cas de sol·licituds d'FP presencial, i en el cas de sol·licituds en règim semipresencial, es podrà sol·licitar un màxim de 50 mòduls professionals. T'aconsellem que introduïsques 5 centres o cicles que desitjaries cursar, per a no quedar-te sense plaça si no obtingueres el cicle sol·licitat en primera opció. Pots demanar el mateix cicle en 5 centres, o diferents cicles en els centres que vulgues, sempre amb el màxim de cinc i ordenats segons la teua preferència.
- Correu electrònic, en el qual rebrà la informació necessària per a accedir a la consulta del resultat del procediment d'admissió
Només es pot emplenar una sol·licitud per ensenyament i modalitat (presencial, semipresencial). Aquesta sol·licitud podrà ser emplenada en més d'una ocasió durant el període en què estiga operativa l'aplicació per a formular sol·licituds d'admissió. En aquest cas es tindrà en compte l'última sol·licitud presentada electrònicament.
Justificant d'haver participat en l'Admissió
Una vegada acabat el període de presentació de sol·licituds d'admissió, els centres introduiran els Requisits Acadèmics dels participants d'accés directe que consten en el sistema. En aqueix moment, les persones sol·licitants rebran, en el correu electrònic indicat en la sol·licitud, la confirmació de la seua participació en el procés d'admissió.
Una setmana abans de la finalització del termini de presentació de Requisit Acadèmic (fins al 3 de juliol per a Bàsica, i fins al 14 de juliol per a G. Mitjà i G.Superior) aquelles persones que hagen participat en el procediment d'admissió i no tinguen gravat en la seua sol·licitud el Requisit Acadèmic, rebran un correu informatiu perquè puguen tramitar la seua presentació presencial.
Publicació de resultats
En la web telematrícula.es , hi haurà un apartat de Llistes provisionals i Llistes definitives, amb un sistema individualitzat de consulta del resultat en el qual constaran les dades relatives als requisits i criteris de prioritat.
Aquestes llistes també estaran a la disposició de les persones interessades, si les circumstàncies ho permeten, en els taulers d'anuncis dels centres o en la seua pàgina web.
Llistats provisionals: FP Bàsica: 13 de juliol - G. Mitjà i Superior: 20 de juliol - FP Bàsica 2a oportunitat: 9 de setembre
Llistats definitius: FP Bàsica: 21 de juliol - G. Mitjà i Superior: 29 de juliol - FP Bàsica 2a oportunitat: 14 de setembre
Reclamació de resultats
La formulació de reclamacions al resultat provisional i definitiu es realitzarà accedint a la web telematrícula.es i en l'apartat 'Al·legacions' formular la reclamació, accedint mitjançant la “clau d'admissió” amb la qual emplenàrem la sol·licitud d'admissió.
Reclamació als Llistats provisionals: FP Bàsica: 13 al 15 de juliol - G. Mitjà i Superior: 20 al 22 de juliol - FP Bàsica 2a oportunitat: 9 a l'11 de setembre
Formalitzar la matrícula
L'alumnat admés en el procediment d'admissió haurà de formalitzar la matrícula en les dates establides:
Matrícula FP Bàsica: del 22 al 28 de juliol
Matrícula G. Mitjà i Superior: de l'1 al 9 de setembre
Matrícula FP Bàsica 2a oportunitat: del 15 al 17 de setembre
El centre al qual s'incorpore nou alumnat com a resultat del procediment d'admissió sol·licitarà a l'alumnat o els seus representants legals la verificació dels documents o situacions al·legades per aquest.
La persona participant que en el moment de la matrícula no puga aportar tota la documentació requerida, podrà efectuar la matrícula condicionada al posterior lliurament de l'esmentada documentació; a més, haurà de fer efectiu en el moment de la matrícula el pagament de les taxes per serveis administratius derivats de l'activitat acadèmica de nivell no universitari Si en el termini d'una setmana no es fa efectiu el lliurament de la documentació requerida perdrà la plaça adjudicada, passant a la llista d'espera si n'hi haguera.
Places vacants
En l'adjudicació de les places vacants produïdes per renúncia o altres causes, es tindrà en compte en primer lloc les llistes d'espera, i la seua distribució es realitzarà en dues fases, la primera de les quals solament podran accedir aquelles persones que hagen participat en el procés d'admissió, mentre que en la segona fase podrà accedir qualsevol persona interessada, sempre que complisca els requisits d'accés.
A partir del dia 15 de setembre, el centre adjudicarà les vacants que queden per a l'alumnat que ha participat en el procés d'admissió i no ha obtingut plaça.
La adjudicación es farà seguint els criteris de prioritat establerts en l'art. 7 i en l'apartat 2.12 de l'art. 10 de l'Orde 18/2016.
A continuació s'assignaran les places que queden a l'alumnat que s'ha apuntat en la llista d'espera i no havia participat en el procés d'admissió.
Matrícula per al curs 2020-2021
- Matrícula per a alumnat del centre que passen a segon curs o que repeteixen curs: En el moodle del centre, en Sala d'Alumnes, estan les instruccions per a realitzar la matrícula
- Matrícula alumnat que ha participat en el procés d'Admissió:
FP Bàsica: del 22 al 28 de juliol
G. Mitjà i Superior: de l'1 al 9 de setembre
FP Bàsica 2a oportunitat: del 15 al 17 de setembre
PROCÉS DE MATRÍCULA GRAU MITJÀ I SUPERIOR (QUE HAN PARTICIPAT EN L'ADMISSIÓ)
La matrícula es realitzarà de l'1 al 9 de septiembre a través d'un enllaç que publicarem en la nostra web durant el mes d'agost. Vos donarem les instruccions per a omplir el formulari amb les vostres dades i per a adjuntar la documentació escanejada.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR
- CERTIFICAT ACADÈMIC DEL REQUISIT PEL QUAL ACCEDEIXES AL CENTRE O BUTLLETÍ DE NOTES DEL CURS ANTERIOR SI ERES ALUMNE DEL CENTRE.
- DNI, NIE, PASSAPORT
- RESGUARD DE L’INGRÉS BANCARI
- INFORME DE SALUT ESCOLAR (Sols alumnat nou i menor de 18 anys)
- DECLARACIÓ RESPONSABLE
- SOL·LICITUD D’ACCÉS A WEBFAMILIA (ALUMNAT NOU)
- DOCUMENT AUTORITZACIÓ SOBRE L’ ÚS EDUCATIU D’IMATGES I DADES PERSONALS.
NOTA.- NO ES MATRICULARÀ SI FALTA DOCUMENTACIÓ
INFORMACIÓ PAGAMENT DE MATRÍCULA
IMPORTS DE LA MATRÍCULA: (Es detalla a continuació)
-
TAXES ADMINISTRATIVES I ASSEGURANÇA ESCOLAR: 7,34 €
-
Targeta d’identitat: 2,22 €
-
Informe Avaluació FP 4,00 €
-
Assegurança escolar: 1,12 €
-
-
QUOTA DE L’AMPA + BORSA SOLIDÀRIA : 17,66 €
OPCIONS
1. PAGAR SOLS LES TAXES ADMINISTRATIVES I ASSEGURANÇA: 7,34 €
2. PAGAR TOT COMPLET (TAXES + QUOTA I BORSA DE L’AMPA) : 25 €
* QUOTA AMPA. Quota per pertànyer a l’AMPA i poder participar en les distintes activitats organitzades o participades por l’ AMPA. És molt important fer-se soci/a.
** LA BORSA SOLIDARIA I MATERIAL DIDÀCTIC de AMPA consisteix una borsa econòmica que l’AMPA utilitza per abonar taxes i material com EPI’s, llibres de text o ferramentes manuals de l’alumnat sense recursos econòmics en general de la FP Bàsica.
NOTA: No es retornaran els diners de la matriculació del curs, ni de l’AMPA, una vegada finalitzat el mes d’octubre.
INSTRUCCIONS PER A FER L’INGRÉS:
L’import corresponent s’ingressarà en el compte bancari de l’AMPA en CAJAMAR
IBAN: ES38 3058 7105 3528 1002 0501
-
INGRESSOS PER TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA (A l'apartat de “Concepte/Observacions” introduir el Nom complet i DNI de l'alumne), imprimir el full i entregar en l’institut).
-
INGRESSOS PER CAIXER AUTOMÀTIC (Els passos a seguir estan en el caixer de CAJAMAR, no obliden introduir a l'apartat “Referencia o Concepte” El Nom complet de l'alumne i imprimir el Rebut per a la seua posterior presentació en l'institut).
-
INGRESSOS PER FINESTRETA (Seguir condicions de cada oficina de CAJAMAR)
-
Nota: si no s'és client de “CAJAMAR”, es recomana fer l'ingrés per transferència.